bogyo01
Menü
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Linkek
     
Névnap
     
Chat
dumcsizatok!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Nyomtasd ki!!
Nyomtatás!
     
Ismertetők, Végigátszások stb.
Ismertetők, Végigátszások stb. : FIFA 06

FIFA 06

  2005.10.20. 19:31

FIFA 06

A FIFA sorozat már nem mai gyerek, az International Soccer majd tíz éve jelent meg. Azóta persze sokkal szebb és sokkal jobb lett, azonban a konkurencia sem pihen: várható volt, hogy a FIFA készítői is játszhatóbbá teszik a gámát, hogy legyőzzék ellenfelüket. Hiszen a fociban ez (is) a lényeg. Kezdjük azzal, ami nem hiányzik: bár szokatlan egy cikknek így nekifutni, de örvendezzünk mindnyájan, és rebegjünk csöndes hallelúját az Úrnak, hogy bizonyos dolgok végleg eltávoztak a FIFA-ból. A cikk elejét szenteljük ezeknek a túlértékelt, de keveseknek hiányzó tulajdonságoknak. Ball Controll OFF Huh, mindenki megnyugodhat: elmúlt az Off-The Ball Controll, a FIFA kiheverte a betegséget, s a kórházi ágyról virágzó egészséggel tért vissza a műtét után. Ugyanis az említett "lehetőséget" – amellett, hogy kellőképp komplikált volt – a kutya sem használta (bár macskám van, így ezt nem tudhatom). Igazság szerint irtózatosan túlbonyolította a játékot, ezzel szinte játszhatatlanná téve azt, bár akinek 3-4 keze és kábé 5-6 szeme van, az tuti élvezte. Régóta kérték a fanatikusok, hogy vegyék ki: az EASports hallgatott rájuk, így lett helyette az NHL-ből már megismert Skill Stick (erről még majd mesélek a későbbiekben). A másik dolog, ami kimaradt, az az épp aktuális grafikai ráncfelvarrás. Magyarán a FIFA ebben az évben grafikailag semmit sem fejlődött, viszont ezért majd kárpótlást nyerünk egyéb, játékintelligenciában megmutatkozó változásokkal. Ez a grafikai dolog azért is zavaró picit, mert hát ahogy tavaly megszoktuk, a FIFA önmaga állítgatja a textúrák felbontását és élességét: nekünk csak a felbontást és a grafikai minőséget kell meghatároznunk, a többit az engine-re bízhatjuk, és valljuk be őszintén, néha nem teljesít tökéletesen. Bár az igaz, hogy játék közben ki az az idióta, aki a mezszponzort figyeli a játék helyett, azonban visszajátszásoknál, vagy screenshotok készítésnél bizony igen csúnya tud lenni. Szerencsére azonban a kinetika (testek mozgásának tudomány) tovább fejlődött: soha ilyen látványosan nem lehetett felrúgni senkit, mint a FIFA 06-ban. Bravó! Készségbot – a megmentő Ahogy ezt az NHL 06 esetében is láttuk, az EASports erősen dolgozik azon, hogy a sportjátékai minél játszhatóbbak legyenek. Ehhez az NHL-nél bevezették a Skill Stick nevű megoldást, amelynek az a lényege, hogy a dual-analóg joypadon a jobb oldali kis joystickkel lehet mindenféle kunsztokat bedobni. Ezek között van például átlépős csel, esernyő-trükk és hasonló kunsztok, azonban azt ne feledjük, hogy miközben a kis joysticket kezeljük, nem lehet lőni vagy passzolni (hacsak nincs minimum három kezünk). Emellett ne várjuk a harmadik ligás noname játékostól, hogy olyan trükköket nyomasson, mint a legnagyobbak: bizonyos tudásszinttel rendelkezni kell az összes trükk végrehajtásához. Mindenesetre azok, akik reklamáltak amiatt, mert nincs külön cselezésgomb, azok kapnak valami hasonlót, bár megmondom őszintén, hogy a kunsztozás helyett érdemesebb arra figyelni, merre van a legközelebbi csapattag, akinek passzolhatunk, vagy például a radarképernyőt bámulni, merre vannak a többiek. Apropó radar: valaha, a csöndes FIFA-békeidőkben nem kellett radart használni: manapság e nélkül félig halott az ember. Ugyanis végigcselezni és végigsprintelni a pályát szinte lehetetlen (akinek sikerül, annak gratulálok), így aztán a csapatjáték kiemelten fontos lesz. Szerencsére egy tavalyi jó találmány megmaradt. A First Touch Gameplay ma már szerves része a játéknak: ennek segítségével már akkor meghatározhatjuk, mit tegyen a játékos, amikor még csak felé száll a labda. Ezzel lehet a leglátványosabb passzokat, kapáslövéseket bemutatni. A passzra visszatérve: a FIFA 06 egyik legjobb újítása (illetve mondhatnám úgy, hogy erre hegyezték ki a játékot) a lehető legklasszikusabb háromszögelés, amelyet óvodás focisták is megtanulnak már. A lényege egyszerű: leadjuk a labdát, majd vadul sprintelni kezdünk, elszaladunk a védő mellett és társunk visszapasszolja a labdát. Abszolút alap, primitív foci, de igen jól használható, s mindig emberelőnyhöz vezet. Üldözzük Robinho-t, ahogy tudjuk A legújabb brazil sztárral is találkozhatunk a játékban, aki gyors, jól fedezi a labdát. Itt jelentkezik a játék egyik nagy furcsasága: ugyan a játékosátváltási-funkció hatósugarát lehet állítgatni, azonban amikor a sebesen az ellenfél felé száguldó hátvédünk megkapja a kontrollt, azonnal gyalogolni kezd. Ez nemcsak furcsa, hanem egyszerűen irreális: gondoljunk bele, a valós életben mondjuk Roberto Carlos le akarja szerelni Ronaldinho-t, rohan utána, mint a nyúl, és amikor odaér, elkezd sétálni. Szerintetek milyen gyorsan cserélné le az edző? Nagyon… Ebből is látszik, hogy a realitás ismét erős csorbát szenved a FIFA-ban, ami pedig igen kellemetlen, főleg azért, mert a reklámszlogenek pont arról szólnak, hogy szimuláció így, szimuláció úgy. Na persze egy ilyen játékszituációban a sprint gomb megnyomásával lehet gyorsítani, de akkor is elég nagy butaság ez a rendszer, mert a védekező játékos azonnal hátrányba kerül a támadóval szemben, amikor a mesterséges intelligencia a kezünkbe adja az irányítást. Ugyanez igaz akkor, amikor vissza akarjuk szerezni az elvesztett labdát: a letámadás helyett legyaloglás következik. Kedves EASports, remélem ezen változtatni fogtok a jövőben! Igazándiból ez nem hiba, csak egy rossz designbeli döntés. Remélem, az Off-The Ball Controll sorsára jut minél hamarabb. Ugyanígy nehezen tudok egyetérteni azzal a tervezői döntéssel, amely szerint a gépi intelligencia vészhelyzetben még mindig szinte 100 százalékos biztonsággal szerzi meg a labdát: elfogadom ugyan, hogy ezzel a játékosokat akarják motiválni arra, hogy fedezzék a bőrgolyót, vagy minél hamarabb passzoljanak, azonban ha "testi kontaktus" lép fel a védekező gépi játékos és köztem, akkor egy apró (és soha meg nem torolt) lökéssel a gép simán megszerzi a labdát a játéktér bármely részén. Nos, ez sem túl reális, de ismét fogadjuk el: a FIFA már csak ilyen. Csak az a bosszantó, hogy mi nem tudjuk ilyen kafán lökdösni a gépi játékosokat. Próbálkozni persze lehet, elvi lehetőség van, de az MI ebben lazán felülmúl minket. Lelke rajta. ReszPESsetek, reszPESsetek! Eddig nem dicsértem a FIFA 06-ot: furcsa designeri döntések a múltban is előfordultak, így ez sem újdonság. Viszont most jók is vannak! Ugyanis a játék nem az egyéni képességekre fókuszál ezentúl, hanem a csapatra. Játék közben a megfelelő tipp is azt mondja: ha egyedül vagyunk elöl, fogjuk vissza a tempót, és várjuk meg a többieket, passzoljunk a megfelelő embernek. Ebben a témában a FIFA majdnem a PES szintjét hozza ezúttal: a csapat csapatként funkciónál, nem csupán szkriptesített játékosok szaladgálnak előre eltervezett módon. Mindehhez hozzátartozik az új Team Chemistry lehetőség: ez azt mutatja, hogy mekkora az összetartás, a győzelembe vetett hit egy adott csapatban. Önmagában az a tény, hogy egy egyesület színeiben világsztárok rúgják a labdát, még nem jelenti azt, hogy csapatként is jól teljesítenek. Most azonban ezt is beépítették az okos fejlesztők, hatalmas dicséret érte. Az a csapat, amelynek alacsony a szintje, nem tesz meg mindent a győzelemért, míg a 90 fölötti értékek utolsó pillanatig tartó hajtást eredményeznek. Természetesen ezt ki is lehet használni, hiszen előfordulhat olyan mérkőzésszituáció, amikor gyengülő ellenfelünkre végső csapást mérhetünk, vagy a lelkesen kitámadó csapatot kontrákkal alázhatjuk. Az alábbi konkrét eset egy West Bromwich Albion – Everton mérkőzésen történt, ahol a WBA-t irányítottam. Egy rosszul sikerült becsúszás után kiállították Robert Earnshaw-t, az egyik csatáromat. Mivel ekkor 1-0-ra vezettem, az ellenfél kitámadott: ki akarták használni az emberelőnyt, hogy egyenlítsenek. Én azonban gyorsan változtattam a felálláson, az egy maradék csatár mellé feltoltam még kettőt, és két kontrával 3-0-ra alakítottam az eredményt. Mindehhez persze hozzájárul az is, hogy a Radart érdemes használni, hiszen jó látni, mikor melyik játékosunk hol érkezik, kinek és hogyan érdemes passzolni. Sokszor mondtam, és az új FIFA-ra duplán igaz: a csapatjáték NAGYON fontos. Emiatt viszont az élvezeti szint is egyre nagyobb lesz, ami igencsak ráfért a sorozatra. Mivel a cikk írásának pillanatában sajnos még nem próbáltam a PES 5-öt, így nem tudom, ki nyerheti a versenyt ebben az évben, viszont az tény, hogy a különbség (legalábbis jelenleg) csökkent. Javítsunk magunkon! Ahogy megszoktuk, a karrier mód ismét az egyik (ha nem a) legfontosabb része a FIFA-nak. Ebben az évben még tovább javítottak rajta, ez főleg a Team Chemistrynek köszönhető, amely egyfajta morálként akadályoz vagy segít minket egy adott helyzetben. Ami viszont szemmel láthatóan rengeteget fejlődött, az a kapusok teljesítménye és lehetőségei. Régi FIFA-kban elég nagy gondot okozott, hogy ha a kapus elvetődött, nagyon lassan kelt csak fel, így szinte biztos gólhoz juthattunk. Ezúttal azonban a sok új kapusos animáció mellett ezen is javítottak: sokkal jobban követi a hálóőr a játékot, előfordulhat, hogy egy beadást kiöklöz, sőt még arra is képes, hogy elüsse a kapu felé tartó csatárt (ezért a 16-oson belül már jár a tizenegyes, sajnos kiállítás nem…). Az edzés ezúttal is sokat segít, főleg a továbbfejlesztett szabadrúgásoknál, amelyekkel most kicsit több esélyünk lett arra, hogy eltaláljuk a kaput, netán gólt is szerezzünk. Ezzel együtt a kapura lövésen is sokat változtattak, javítottak. Érdemes tehát az edzés opciót a végtelenségig nyüstölni, hiszen szinte minden fontos szituációt szimulálhatunk. Sajnos az egyik legjobb mókát, a tizenegyesrúgást nem lehet gyakorolni, ezt remélhetőleg beteszik majd a FIFA 07-be. Egyébként nagyon érdekes magyar vonatkozásokat találtam: amellett, hogy vannak magyar játékosok különböző ligákban, a karrier módban, ha magyar vonatkozású csapattal játszunk, a potenciális szponzorok között megjelenik a Nemzeti Sport napilap is (és nem is fizet rosszul). Ez nagyon jólesett! Te vagy az, Zoli? Biztos??? Miután az NHL szinte tökéletes arc-editorát megismertem és megszerettem, kíváncsi voltam arra, hogy a FIFA-ban mennyire lesznek a játékosok felismerhetőek. Mivel a WBA-val játszottam a menedzser módban, így egyértelmű volt számomra, hogy Gera Zolit próbálom felismerni. Készítettem róla screenshotot: hát mit mondjak, még nagy jó szándékkal sem hasonlít. Ez pedig szégyen. Ha rossz az arc-szimuláló programrész, akkor azért. Ha pedig nem vették a fáradságot, hogy a Premier League egyik csapatának egyik legjobb játékosát akkurátusan lemodellezzék, akkor azért. Javasolnám a FIFA fejlesztőinek, hogy konzultáljanak az NHL-es csapattal – megérné, hiszen fontos hangulati elem lehetne felismerni azokat a játékosokat, akik egy ilyen játékban szerepelnek. Persze Rooneyt fel lehet ismerni, Ronaldinho-t is, azonban az NHL-ben szinte mindegyik csapat mindegyik játékosát fel lehet, nem csak a sztárokat. Viszont – ahogy megszoktuk – a közvetítés tökéletes, a narráció a lehető legprofibb. A visszajátszások elég jók, a mosott textúrákat hamar meg lehet szokni. A körítés a lehető legjobb: kalapot emelek, mint minden EASports-féle játék előtt, minden dicséretet megérdemel a dolog. Ami viszont most már a teljes felháborodásomat kiváltja, az változatlanul a közönség. Messziről nézve nagyon jól néz ki, azonban a mérkőzés alatt a lelátóra figyelő biztonságiak végig egy helyben állnak (talán nem tudnak elmozdulni, mert csak két dimenziójuk van, magyarán palacsinták), ugyanígy: ha kicsit oldalról nézzük a közönséget, akkor igazi Patyomkin-falus érzésünk lesz. (Ez valójában nem létező, csak díszletből álló falut jelent.) Olyan az érzés, mintha egy lapos furnérlapra fel lennének festve ismétlődő közönségmotívumok, és azokat pakolnák ki a stadion lelátóira, felülettel a játéktér felé. Engem iszonyatosan zavar, hogy így van megoldva a nézőközönség, főleg manapság, amikor már az NHL-ben is 3D-s nézők vannak. S sajnos a szinte tökéletes nézőtéri hangok sem képesek kárpótolni ezért a "hibáért". Mindent összevetve A már emlegetett hibák és rossz döntések ellenére a FIFA főleg irányíthatóságában és játszhatóságában fejlődött rengeteget, így a sokkal jobban játszható PES méltó versenytársa kezd lenni, sőt extráiban felül is múlja a nagy versenytársat. A verseny végeredményét a PES 5 tesztelése után hirdetem ki, addig csak ajánlani tudom a FIFA 06-ot minden focit kedvelőnek. 92% A cikket eredeti formájában minden extrájával megtalálhatod a GameStar magazin 2005/09-as számában!

     
Óra
     
Időjárás

Kis Hőtérkép

Kis Hőtérkép Magyarországról
     
Warezok
     
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
     
Horoszkóp


     
Számláló
Indulás: 2005-09-25
     
Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
     
Kereső
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?